Bandung

Om 8 uur zijn we weer vertrokken en hebben we allereerst een bezoek gebracht aan de indrukwekkende kraterrand van de Tangkuban Perahu vulkaan. Vanaf een hoogte van 1.830 m hebben we in de krater gekeken en zag en rook je de zwavel.

Daarna gingen we weer onderweg en hebben we een stop gemaakt bij dames die thee bladen hebben geplukt en waar de bladeren na het wegen op de vrachtwagen werd geladen. Vervolgens hebben we nog midden in een thee veld gestaan om vervolgend door te rijden naar de thee fabriek in Ciater. We hebben een rondleiding gehad door de fabriek, het productieproces is ons uitgelegd en vervolgens hebben we nog de thee geproefd. We kregen als aandenken elk nog een pakje thee mee.

Hierna zijn we naar de Ciater Hot Spa gereden, meerdere baden met zwavel- en ijzerhoudende water uit de bronnen van de eerder bezochte krater. Het water had een temperatuur van 39 en 42 graden. Het is eerst wel een wennen en best wel heet, maar je wend er snel aan en dan is het wel even lekker om er in te liggen. Eerst kreeg ik kippevel en al snel begon de huis (vooral de handen) te tintelen.

We hebben ook nog even lekker zitten kletsen met onze gids en vervolgens hebben we hier nog gegeten om daarna weer terug te gaan naar Bandung.

Individuele reizen indonesië

Na een rit door de bergen kwamen we rond 15:00 uur aan in de Udjo Angklung school. Hier kregen we een dans, zang en muziek voorstelling van de leerlingen van de school. Ook hebben we het productieproces van de Angklung gezien en als souvenir hebben we ook een complete Angklung Sarinande gekocht.

Om 17:30 was de show afgelopen en zijn we weer teruggebracht bij ons hotel. Onderweg kregen we nog de laatste instructies van onze gids en bij het hotel hebben we afscheid van hem en de chauffeur genomen. Zij gaan weer terug naar Jakarta en wij morgen met de trein.

Vanavond hebben we nog weer gegeten in het Parijs van Java en vervolgens zijn we terug gegaan naar het hotel om de koffer weer in te pakken en dit verslag te typen. Vanavond vroeg op bed, want morgen worden we om 6:00 uur opgepikt en vertrekt de trein om 7:00 uur.

Bijgewerkt op 26 januari 2015

Heeft dit artikel je geholpen?

Bedankt voor je feedback!