Dag 10

De dag van vertrek naar Curaçao. In de ochtend na het ontbijt koffers inpakken. Om 12 uur moesten we ons uitchecken en konden we gebruik maken van het zwembad, handdoek (zodat die van ons droog in de koffer konden), ligbedjes en andere faciliteiten.

We hebben heerlijk bij het zwembad gelegen tot het tijd was om te gaan omkleden en eten. Toen we het eten op hadden, zijn we met de auto vertrokken naar een ander resort (Buddy Dive) waar bij de duikshop nog een souvenir op ons lag te wachten. Van daar verder gereden naar het verhuurbedrijf om de auto in te leveren.

We hadden onze spullen er al uit gehaald, maar ze konden er ook weer in, want de dame van het verhuurbedrijf bracht ons met die auto naar het vliegveld (drie personen, twee koffers en twee rugzakken is vrij krap in een Kia Picanto).

We konden direct inchecken want dit bleek al een half uur eerder te kunnen, dan bekent was. Bij de incheck balie bleek dat we nog de luchthaven belasting moesten betalen, dit was niet meer bij een apart loket, maar bij de balie van de luchtvaartmaatschappij. Toen deze formaliteiten geregeld waren konden we verder ingecheckt worden.

We moesten nog even wachten en toen konden we door de douane naar de wachtruimte om te boarden. Er kwamen en vertrokken diverse vliegtuigen maar die van ons was nergens te bekennen. Omdat er verder ook geen informatie borden zijn, toch maar even op de internet site van het vliegveld kijken, daar stond dat het vliegtuig al vertrokken was.

We zaten naast de uitgang, waarvan je dan lopend naar het vliegtuig moet, dus we konden toch niets gemist hebben? En er zaten nog meer mensen met dezelfde kleur tickets. Toen we net een beetje gekalmeerd waren, dat het vliegtuig nog niet vertrokken kon zijn, lande hij ook net op dat moment.

Een kwartiertje later konden we aan boord. Het was een Fokker 100 en iedereen mocht zelf weten waar hij/zij ging zitten. We zaten bij een nooduitgang en kregen nog snel instructies van de stewardess. Er werd al gauw omgeroepen, dat we gingen vertrekken en dat de vlucht 12 minuten ging duren. Dit was ook zo en we hadden niet eens last van onze oren. Na een mooie bocht over Curaçao zijn we geland.

Buiten stond iemand van het verhuurbedrijf ook al een beetje ongeduldig te wachten, want hij had ook geen informatie over de aankomst van de vlucht. De gereserveerde Suzuki Swift had een kapotte airco, dus kregen we nu een Kia Carens, een iets grotere en luxere auto en ook nog eens korting.

2011 09 03 01 54 25

Na een ritje van een half uurtje kwamen we bij het hotel en kregen we tijdens het inchecken een welkomstdrankje. Daarna hebben gegeten voor het hotel onder het genot van live muziek.

Bijgewerkt op 20 februari 2023

Heeft dit artikel je geholpen?

Bedankt voor je feedback!