POP3 problemen mail ophalen door Mailstation, na vernieuwing mailbox door KPN

KPN vernieuwd momenteel de mailboxen en heeft de opzet van de webmail veranderd en de mailbox vergroot. Deze vernieuwing heeft vervelende consequenties voor het binnenhalen van POP3 berichten op de mailserver.

De instellingen van mijn Mailserver/Mailstation zijn ongewijzigd. Voor de mailboxen bij KPN die door KPN nog niet gewijzigd werkt alles nog prima. Bij de mailbox volgens de nieuwe opzet gaat het fout. De mail wordt niet meer opgehaald door Mailstation.

Een oplossing die werkt: zet in de nieuwe KPN webmailbox “automatisch doorsturen” aan naar het mail adres van je eigen domein.

Een andere oplossing is om via de command prompt op de computer telnet op te starten met:
telnet pop.kpnmail.nl 110
user [mijn gebruikersnaam KPN]
pass [wachtwoord]

Vervolgens wordt het aantal mailberichten op de POP server bij KPN weergegeven. Als ik vervolgens reset m.b.v. het commando RSET en daarna afsluit met QUIT verlaat ik de POP server bij KPN. De mails worden even later keurig door Mailstation opgehaald.

Bijgewerkt op 3 september 2013

Heeft dit artikel je geholpen?

Bedankt voor je feedback!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*