Dag 4

Na het ontbijt hebben we de auto gepakt voor een rit naar het westen van Aruba. Hierbij gingen we het Arikok National Park, een natuurreservaat in. In dit reservaat konden we op eigen gelegenheid en eigen auto rondrijden. Hierbij kun je denken aan geasfalteerde wegen met diepe inhammen in de weg zodat we niet te snel konden rijden. Met als gevolg dat we onze onderkant van de auto een aantal keren over het afvalt hoorden schrapen.

Soms zat ik met gekromde tenen naast Gertjan in de auto, omdat de heuvel die we moesten nemen toch wel erg stijl leek of de hobbel/gat in de weg wel erg diep leek. Toch zijn we heelhuids door het reservaat gekomen en konden we rustig naar het hotel terug te rijden.

Omdat het onderweg wel erg warm werd hebben we de auto geparkeerd bij Baby Beach en hebben we genoten van dit baby strand. Baby strand staat niet voor niets. Wanneer je in het water staat komt het niet verder dan je bovenbenen. Toch heeft dit voor de nodige verkoeling gezorgd.

Wederom aangekomen bij het hotel hebben ik mijn honger gestild met een lekkere hamburger en Gertjan heeft zich verorbert aan een kip saté. Na wat gechat te hebben met Monique hebben we onze kamer opgezocht en ben ik met de verdere ontwikkeling van dit verslag bezig geweest. Ondertussen staat Gertjan ongeduldig  te wachten tot ik een einde maak aan de verslaglegging en we toch eindelijk naar het strand kunnen voor een verfrissende duik.

Na deze verfrissende duik hebben we ons rustig aan klaargemaakt om de Town Oranjestad te verkennen. In de auto richting Oranjestad. Oranjestad in een heel druk centrum met veel dure winkels zoals Gucci, blokker, DA, vele souvenir shops en natuurlijk niet te vergeten de leenbakker. Omdat wij op zaterdag avond na 18:00 richting het centrum reden waren de meeste dure winkels al dicht. Maar nog steeds kijk je je ogen uit. De raarste gebouwen komen voorbij. De ene keer sta je voor een Zwitsers complex en de volgende woning is gebaseerd op Curaçao.

In de haven lagen wat weelderige bootjes waarvan wij zelfs begonnen te kwijlen. Gezien ons budget zijn we snel gaan doorlopen over de rest van de bezienswaardigheden van Oranjestad. Er staat midden in het centrum een luxueus Hotel waarin je een entree kunt maken met een boot, Vanuit de zee is er namelijk een opening gemaakt door een aftakking die uitkomt in het hotel. Met je bootje kun je zo voor bij de bar aanmeren en een drankje nuttigen. Verder kun je jezelf laten vervoeren per boot naar het privé eiland wat hoort bij het Hotel. Al met al een dure aangelegenheid waarvan je moet houden.

Gertjan had al tijdens de eerste rit door Oranjestad besloten dat we gingen eten bij het restaurant genaamd Iguana Joe’s. In dit kleurrijk uitziend restaurant kun je de heerlijkste spareribs eten en ik zelf heb genoten van een ander lekker gerecht. Nadat we hebben gegeten zijn we terug gegaan naar het hotel en ben ik op dit moment bezig met het schrijven van ons reisverslag en stuur dit verslag door naar een aantal familie en vrienden.

Bijgewerkt op 1 augustus 2012

Heeft dit artikel je geholpen?

Bedankt voor je feedback!