Dag 2

Rond een uur of zeven was het onweer nog steeds gaande en begonnen we ons zorgen te maken wat de dag ons verder zou brengen. Nadat we dit hadden gedacht klaarde het weer op en konden we zien hoeveel water er uiteindelijk gevallen was. Het personeel stond de binnentuin droog te maken nadat deze blank had gestaan. Wat opviel is dat ze hier geen dakgoten hebben.

Rond acht uur in de ochtend zijn we naar de receptie gelopen om ons definitief te laten in-checken. De receptioniste vroeg ons eerst te gaan ontbijten en uitgebreid koffie te drinken omdat het computersysteem het vanwege het weer niet deed. Na ons ontbijt en koffie hebben we ons daadwerkelijk ingecheckt.

Omdat we een dag aan het strand wilden doorbrengen leek het ons verstandig dat we genoeg drinken zouden meenemen om de dag door te komen. Daarom de Hyundai bus proberen te starten. Na een aantal pogingen lukte het Gertjan wel om de bus te starten maar niet om de bus in de drive stand te krijgen. Tot op een helder moment Gertjan bedacht dat hij net als bij de graafmachine, gebruikt tijdens de verbouwing, de rem eerst moet indrukken alvorens hij de auto in de drive stand kon zetten. En ja hoor we konden op pad.

Nadat we gisteren al een gedeelte van de kust van Aruba hadden gezien zijn we de andere kant op gereden. Op zoek naar een supermarkt en ATM geldautomaat reden we langs de stranden van Palm Beach. Langs deze kant van Aruba staan torenhoge hotels, waarvan er een zelfs een leek op een kathedraal. Nadat we een ATM geldautomaat hadden gevonden moesten we op zoek naar een supermarkt. Een klein winkeltje, aardig donker binnen, wat leek dicht te zijn toch binnen gegaan. Bleek dat deze winkel vanwege het noodweer waarschijnlijk zonder licht zat waardoor het binnen aardig donker was. Gewapend met een zaklamp, gekregen van een van de eigenaars dochter gingen we op zoek naar water. Ik moet je vertellen dat een klein winkeltje als deze nog een heel doolhof is wanneer er geen licht aan in. Nadat we het water hadden gevonden hebben we de levensmiddelen afgerekend en hebben de zaklamp weer ingeleverd. Gezien het aantal aanwezig zaklampen kan ik concluderen dat een stroomuitval wel vaker voorkomt.

Na de avonturen van het kopen van water hebben we onze hotelkamer bezocht en zijn we gewapend met drinken, MP3 speler, handdoeken en ligbedje richting het strand gelopen. Gelukkig is het strand vanaf het hotel maar een erg klein stukje lopen, het ligt namelijk aan de andere kant van de weg. Nadat we een palm parasol hadden opgezocht hebben we ons ligbedje neergezet, ons verder geïnstalleerd en voor de tweede keer een duik genomen in de zee. Na enige uren liggen en zwemmen melden onze magen zich voor de maaltijd. Bij het hotel heb ik en lekkere maaltijd salade gegeten en heeft Gertjan zich gewaagd aan een broodje hamburger. Wat beide ons heerlijk heeft gesmaakt.

Daarbij werden we overspoelt met koel drink water, want veel water drinken is noodzakelijk wanneer je hier bent. Voldaan zijn we terug gelopen naar het strand waar we toch vijf uur hebben gelegen. Toch maar terug naar het hotel en lekker onder de douche het zoute zee water eraf spoelen.

Eenmaal gedoucht kwamen we erachter dat we aardig verbrand waren, we hadden er al voor gekozen om niet in de zon te liggen maar onder de parasol, toch heeft dit alles niet geholpen. Lekker ingesmeerd met een dikke laag aftersun, wat onze huid al wat verkoeling gaf.

2011 08 26 01 16 08

Na even te hebben gerust gaf onze maag aan dat er wel een maaltijd in kon. Gertjan had gelezen op internet dat je met de blote voeten in het zand aan het strand kon eten. Bij Passion on the Beach hebben we romantisch gedineerd. Er heerst alleen een plaag aan mugjes op Aruba waardoor wij tijdens het eten nogal gestoord werden. Maar dit mocht de pret niet drukken, alsnog smaakte het eten heerlijk en zijn we voldaan terug naar het hotel gegaan en hebben in de binnentuin een koel glas drinken genuttigd. Rond een uur of 21:00 vielen onze ogen aardig dicht waardoor we lekker op bed zijn gegaan.

Bijgewerkt op 20 februari 2023

Heeft dit artikel je geholpen?

Bedankt voor je feedback!